Sunday, 16 June 2013

Tentang Ana

Assalamualaikum & salam ukhwah.. :)

 saya nk cerita serba sedikit tentang diri saya.. maaf ya, saya lbih suka gelar dri saya d blog ini dgn 'SAYA'.. :) nama yg d beri oleh ayahanda dan bonda ialah Nur Fatimah Mohd Zain.. sahabat2 bole pggil feth, eyma atau yg sewaktu dgn nya.. hehe.. saya skrg umur 19 tahun.. next year da nk 20.. erm, xrsa kn usia da mngkat dewasa.. rsa mcm msih bdak2 je lg.. hehe.. dilahirkn pd 5hb Mei 1994... cantikkn tarikh lahir saya? 05.05.1994.. tu la saya suka akn no5.. hehe.. saya d lahirkan d Hosp.Duchess Of Kent Sandakan.. haa, dr situ anda dpt tw saya org mna kn? tp kne ingat.. saya ni berbangsa Melayu ok.. ayah org Pulau Pinang.. ummie pulak org Tawau.. jauhkn jdoh ayah dgn ummie saya? alhmdulillah, kalau jodoh xkmana kata ayah.. hehe.. 

ops, lupa pulak.. skrg saya nk kenalkan ayah dan ummie saya yg pling d sayangi dan d cintai.. nama sebenar ayah ialah Mohd Zain Bin Sulaiman.. skrg berumur 58 tahun.. erm, nk bgtaw yg mnrik nya saya dgn ayah ni, beza befday kami hnya sehari je.. tp tahun lain la.. hehe.. saya 5hb, ayah pulak 6hb Mei.. so kalau smbut bfday skli la dgn abg dan kaqa saya yg lahir bulan May jugak..  jimat kos la katakan.. hehe.. ayah dah pencen, dlue krja dkt Jabatan Akauntan Negara... kalau sahabat2 nk tahu, ayah saya la sumber inspirasi diri saya utk mnjdi sorg profesional akauntan muslim.. :D insha-Allah.. doakan taw..! ngee... okeyh skrg pula tntg bonda tercintaku.. ermmm, nama ummie saya ialah Setti Bt Parajaing.. beliau brusia 53 tahun.. tp still nmpk awet muda... heehe.. klbhan org yg jaga wudhuk mmg akan klhtan muda kan?? hehe.. alhmdulillah, saya sgt bangga dpt ummie sbb sgt dahulukan krja agama... ummie juga mnjdi inspirasi diriku utk mnjd sorg istri solehah yg taat pda suami dan sorg cikgu d rumah dlm mndidik anak2... ummie sgt fham dgn diri saya.. saya suka brkongsi mslh dgn ummie.. well, stiap org akan luahkan mslh dgn ibu kn? tp egt ayah juga adlh pndgr yg baik trhdap mslh anak2nya... hehe.. yg pling pnting saya syg kdua2 org tua saya... ni la wajah2 ayahanda dan bonda saya.. :D 


Ini lah ayahanda dan bonda saya.. :D

erm, skrg nk crita tntg adik-beradik saya pula.. saya ank bongsu dari 5 org.. sulung, adalah kakak saya.. Juwairiah nama dya.. skrg dkt Bintulu,Sarawak.. bekerja d Jabatan Belia dan Sukan... hehe.. then, yg strusnya adlh abg saya.. saya da tiga org abg taw.. yg pertama, nma dya Mohd Zubair.. kerja kat Imigresen, d Lenggeng, Negeri Sembilan.. dya dah kawin, nama isteri merangkap kaqa ipar saya, Maya RabiatulAdawiyah... krja d tmpt yg sama.. org Sarawak.. hehe.. strusnya, abg saya yg kedua nama di beri Mohd Zulkifli.. dlm adikbradik kmi, dya sorg je la yg lahir kat luar negara.. Kat Ontario, Kanada... well, masa tu ayh saya postpone krja dkt sana.. hehe.. untong la kaqa dan abg saya yg sorg tu.. dpt merasa hdup kt ngara org putih.. hehe.. insha-Allah, suatu ary nnti saya akn myusul ke sana pula.. hehe.. erm, abg saya yg trakhir pulak, Mohd Ayeena Ashraf.. dya ni masih stdy kat Politeknik, Kota Kinabalu.. xtw la smpi bila nk abis dya ni.. kwn2 dya yg lain da abis, tp dya x pndai abis2.. hehe.. dya ni hobi dya main skateboard.. :D
dan yg terakhir, ank bongsu yg x brapa mnja sgt la kan.. saya la, sapa lagi?? hehe.. alhmdulillah.. saya bru sahaja tamat belajar kat Matrikulasi Labuan dlm jurusan Perakaunan.. insha-Allah saya akn jd pewaris ayah saya... hehe.. doakan taw..! :D 

 Ni la abg2 saya brsama Hero kami iaitu ayahanda saya..! ;-)



Ini pula saya bersama kakak dan bonda tercinta.. :D comel kan? ehehe


Ini lah kmi lima beradik...! ksian kn jd adik ni? sllu kna buli.. hehe.. tp itula yg mnjdikan kmi lebih akrab.. :D



Haaa,! nak habak mai, ni la Keluarga Saya... :D semoga mnjdi kluarga bahagia dunia & akhirat.. amin..~~..



ni la kaqa ipar kmk.. ceyh, ckp Sarawak la konon.. hehe.. alhmdulillah, doakan kbhgiaan abg dan kaqa ipar saya ok.. semoga dpt cahaya mata dan saya nk jgk dpt pgkat maksu..! hehe.. :D


Alhmdulillah, skrg saya dah habis cerita tntg diri saya dan keluarga saya... insha-Allah, masa akn dtg saya akn cerita tntg khdpan seorg remaja pula... hehe.. lgpun, skrg saya ni x buat apa2.. tgah tggu UPU bln 9 nnti.. doakan saya dpt U yg trbaik ok... Smpi d sini saja cerita saya.. akhir sekali,..saya syg Allah, Nabi, Family, sahabat dan ummat Islam d dunia ni.. semoga kita sntiasa d berkati oleh Allah... insha-Allah, amin...~~~ :D 

Saturday, 15 June 2013

Salam Perkenalan.. :D

Asslmkm sahabat2 ana... ana bru mula mnceburi dunia blog ini.. harap sahabat2 dpt mmbntu ana dlm dunia blog ini.. skira trdpt sbrg komen boleh tggalkan komen anda... syukran... 

     Sebelum itu, ana nk ucap syukur alhmdulillah kpda Allah S.W.T krna memberi peluang kpda ana utk mmbuat blog ini.. niat ana utk mmbuat blog ini adlh ingin brkongsi ilmu2 yg ana bca.. di samping itu, ana juga ingin brkongsi pndpt dgn sahabat2 sekalian.. jika trdapat sbrg topik yg ingin d bahas atau mncritakan sbrang masalah, bole je... insyAllah ana akn cuba brbincang dgn kalian... kerana stiap mslah itu boleh d selesaikan jika kita brkongsi atau brbincang dgn org lain... :-D